මට කටේ ඇරියා - කොල්ලො කතාවක්


මේක වුනේ දැන් ටික දවසකට කලින්. අපේ ගෙදර උදේ ඉඳන් කවුරුත් නැහැ. මම විතරයි ගෙදර ඉන්නෙ. ඉතිතින් එදා ගේට්ටුවට කවුද තට්ටුකරනව ඇහුන ගෑස් ගෙනාවා කියාගෙන. මම මැෂින් එකේ හිටියෙ. මල පැනල ඒකත් දාලා ගියා ගේට් එක ලඟට අපිට ඕන ගෑස් එකක් නෑ කියන්න. බැලින්නම් ලස්සන කළු කොල්ලෙක්. දැක්ක ගමන් පුදුමත් හිතුනා මෙච්චර ක්ලීන් පාට එවුන් කොහෙද ගෑස් අදින්නෙ කියල හිතිල. කොහොම හරි මට ලෝබ හිතුනා එකපාර මෙයාව යවන්න.





තව කොල්ලො කතා බලන්න මෙතනින් එන්න 

මම "ඇතුලට එන්න" කියල ගේට් එක ඇරිය. ඌ ආපු ගමන් ගෑස් එක බයිත් එකෙන් ගලවල අතට ගත්ත. මම ඒකව ගේ ඇතුලට එක්කන් ඇවිත් කියුව "මම දන්නෙ නැහැ හරියටම අපිද ඕඩර් කලේ, කෝල් එකක් දාලා අහල බලන්න ඔනා" කියල. අරූට මල පැන්න. ඌ කියනව "පිස්සුද කෙලින්නෙ මල්ලි ගෙදර නොම්බරේ මොකක්ද ?" කියල. මම ඒපාර ඕන දෙයක් වෙන්න කියල මල් හිනාව දාලා කියුවා "අයියට හරියට කේන්ති යනවනෙ පොඩ්ඩක් ඉන්න මම කතාකරල බලල කියන්නම්, මොකක්ද ඔච්චර තියන තදියම" කියල ම‍ගේ කාමරේට ගියා. ඒපාරනම් ඌටත් හිනා ගියා. මම යනකොටම කියුව "මාර පොරක්නෙ මෙයා" කියලා.

මම කාමරේට ගිහින් ටික වෙලාවකින් අර අයියත් කාමරේට ඔලුව දාලා ඇහුවා "මල්ල හරිද කතා කලාද ?" කියල. මම කියුව "ඔව් අයියෙ හරි වැඩේනෙ අපිට නෙමේ" කියල. ඒ වෙනකොට ඌ දැනගත්ත මම මොකාටද නටන්නෙ කියල. ඒ පාර එයා ඇතුලට ඇවිත් කියුවා "ඒව හරියන්නෙ නැහැ මේ කරපු වැඩේට ගෙවන්න වෙයි" කියල. මම බොරු දුක් පාට් එකක් අරන් කියුවා "ඕකේ අයිය කීයද ඔයාගෙ අලාබෙ ?" කියල. ඒ පාර ඒක තව ටිකක් මගේ ලඟට ඇවිත් මගේ මූණ අල්ලල හොල්ල කියුව "මේ හලෝ බොරු බයිල එපා යන්න පරක්කු වෙනව ඉක්මනට කරන දෙයක් කරමු" කියල මගේ උරහිසින් අල්ලල බිමට පාත්කලා.



ඒ අයිය කලු උස ‍ෆිට්නස් ඇඟක් තියන අයිය කෙනෙක්. මමත් ඉතින් දැන් පාත් උනා. එයා ඇඳල හිටියෙ චෙක් ශෝටක්. මම ඒකට උඩින් අයියගෙ එක අල්ල අල්ල හිටිය ටික වෙලාවක්. හෙන සයිස් කියල තේරුනා සෙමි හාර්ඩ් වෙලත් බල්ග් ‍එකේ සයිස් එකට. ඊට පස්සෙ මම කලිසමට උඩින් ලික් කරන්න ගත්ත. එතකොට එයා කියුවා "අයියෝ සුදූ පරක්කු වෙන්න බැහැ. ශොප් එකේ කවුරුත් නැහැ. මාමා එන්න කලින් යන්න ඕනා. පස්සෙ ලව් කරමු. දැන් ඕක ඉක්මනට කටට ගන්න" කියල. ඒපාර එයාම සිප් එක ඇරල ඒක එලියට දැම්ම. නියම සයිස් එක. මම ඒක කටට ගත්ත. දැන් ටික ටික ඒක හාර්ඩ් වෙනව. ටික වෙලාවකින් ෆුල් හාර්ඩ් උනා. දැන් මගේ කටෙන් එකයි අයියගෙ එක. ටික වෙලාවක් සක්කරද්දි අයිට කෙඳිරි ගෑවෙනව. අයියගෙ බොඩි එකනම් මාර ශේප්. මයිලුත් ගානට. අඩුත් නෑ වැඩිත් නෑ. පයිය උඩනම් මයිල් අම්බානට. ම‍ගේ කටෙත් යනව. නහයෙත් යනවා. මම දුන්න මෑන්ට නියම සක් එකක්. ආතල් එක වැඩි කමට උගෙ කකුල් දෙකත් ගැහෙනව. ටික වෙලාවකිස් එයා බාව එලියට අරන් මගේ ‍මූනෙ හැමතැනම ඇතිල්ලුව. ඒකෙන් මගේ මූනට තට්ටු කලා පිස්සුවෙන් වගේ. ඊට පස්සෙ කියුවා "මල්ලියා ඇට දෙකටත් සැපක් දෙන්න" කියල. මම ඒ පාර ඇට දෙකත් ලික් කලා. ඒවයෙත් මයිල්. ඇට දෙක නැග්ගට පස්සෙත් හොඳට එල්ලෙනව.
ටික වෙලාවකින් අයිය කියුව "කොල්ලො වෙලා නැහැ යන්න ඕන" කියල මගේ හිස් මුදුනෙනුයි නිකට පහල්නුයි එයාගෙ අත් දෙකෙන්ම අල්ලගෙන පයිය මගේ කට ඇතුල්ට දැම්ම දාල හිමීට මගේ කටට කරන්න ගත්ත. මාර ආතල් මට. දැන් ටික ටික වේගෙ වැඩි කරනව. ටික ‍වෙලාවකින් අයිය ෆුල් ස්පීඩ් මගේ කටේ අරිනව. මට දැන් නම් ඉන්න බැහැ. වැඩි හරියම මගේ උගරටම පයිය යනව. මගේ ඇස්වලින් කඳුළු වැක්කෙරෙනව. කට දෙපැත්තෙන් සෙවල බේරෙනව. අයිය දිගටම අරිනව. විනාඩි 10 ක් විතර එක දිගටම ඇරිය. අයියගෙ ඇ‍ට දෙක මගේ නිකටෙ වැදෙනව. බැරිම තැන මම දඟලල අයියව නවත්තල බාව එලියට දැම්ම. අයිය හිනා වෙලා අහනව "මල්ලිය අමාරුද ?" කියල. මම කියුවා "ඉන්නෙ නම් අහින්සක පාට් එකෙන් ඒත් අරින් ගියාම බොක්කටක් වදින්නම කරනව නේද ?" කියල. අයිය හිනා වෙලා අහනව "මේ ව‍ගේ සැප දෙනව කියල දන්නවනම් පාට් දානවද ?" කියල. හිනාවෙනකොට එයාගෙ මාර ගතියක් තියෙන්නෙ.

පස්සෙ මම ඇඳට ගිහින් මුනින් අතට හාන්සි උනා. ඒපාර අයිය මූනට උඩින් ඇවිත් මගේ කටට ආයෙ බාව දාලා ගහන්න පටන් ගත්ත. ඒ පාර අයියටගේ ඇ‍ට දෙක මගේ නහය උඩ. මාර ආතල් එතකොට. ටික වෙලාවක් එහෙම ගහනකොට අයියට බඩු යන්න ආව. එයා ඇහුව්ව "මල්ලි ‍කටේ යවන්න ද ?" කියල. මම කියුවා මූනට විදින්න කියල. ඒපාර තවත් මිනිත්තු කීපයකින් අයිය කෙඳිරි ගාගෙන මගේ මූණට බඩු විද්දා. තලි තලි මගේ මූන පුරා විද්ද. ඊට පස්සෙ තවත් ටික වෙලාවක් අයියගේ බාවයි ඇටදෙකයි එක්ක සෙල්ලං කරල අයියව වොෂ්රූම් එකට එක්කන් ගියා.

ඊට පස්සෙ ගෙදර දොර ලඟට ඇවිත් අයිය මට තොලක් දාල කියනව "ඔයා නම් මාර සැපක් මට දුන්නෙ මල්ලිය. ඔයාගෙ නම්බර් එක දෙන්න මම කෝල් එකක් දාලා ආයෙ එනව ඔයාව බලන්න" කියල. මම නම්බර් එක දීල කියුව "ආයෙ එනකොට කඩදාසි ලිපේතියල එන්න එපා, එන කොට ‍කොන්ඩම් පැකට් එකකුත් අරන් එන්න. ඕන තරම් සැප අරන් යන්න හොඳට වෙලාව තියනව" කියල. එයාගෙ ගම මාතරලු. මෙහෙ මාමලාගේ ගෙදර ඉන්නෙ ජොබ් එකක් සෙට් වෙනකන්ලු. මාමගේ ගෑස් ඒජන්සියෙ ටික දවසක් වැඩ කරනවලු. මාමා එපාකියලලු තියෙන්නෙ ගෑස් අදින්න. මූට ඉන්න බැරි ගායට ගෑස් අදිනව. මාමා බනියි කියල එදා එයා ඉක්මනට ගියා.